11 kwietnia 2023

Szybki rozwój telemedycyny na przestrzeni ostatnich lat. Jak z tej usługi korzystają Polacy i jak z tego trendu mogą skorzystać Agenci Ubezpieczeniowi?

Jeszcze do niedawna telemedycyna była jedynie nowinką technologiczną. Dziś nikogo już nie dziwi udzielanie porad lekarskich na odległość. Dynamiczne zmiany, jakie miały miejsce w czasie pandemii, z pewnością na stałe wpłynęły na to, jak postrzegamy dziś zdalną opiekę zdrowotną.

Polski system opieki medycznej

System opieki zdrowotnej w naszym kraju opiera się na powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym. Obowiązkowa składka zdrowotna wynosi 9 proc. osiąganych wynagrodzeń. Odprowadzana jest poprzez ZUS do Narodowego Funduszu Zdrowia. Niestety, leczenie w ramach NFZ często mocno odbiega od oczekiwań, dlatego pacjenci coraz częściej decydują się na prywatną opiekę medyczną. A ta cieszy się z roku na rok coraz większym zainteresowaniem: w 2021 roku w Polsce wydano aż 1 mld zł na ubezpieczenie zdrowotne. A trend nadal jest wzrostowy.*

Przyszłość teleopieki medycznej

Jak pokazują badania 80 proc**. Polaków skorzystało w 2021 roku z usług telemedycznych. Jeżeli chodzi o profil użytkownika, telemedycyna jest bardzo demokratyczna — korzystają z niej zarówno kobiety, mężczyźni, starsi jak i młodsi.

Według raportu Deloitte „Health Care Outlook 2023”, telemedycyna jest i będzie jednym z najsilniejszych trendów w sektorze zdrowia. Tylko w 2022 roku w Polsce wystawiono ponad 1,4 mld recept.***

Zalety telemedycyny

Dzięki telemedycynie możliwe jest też długotrwałe leczenie pacjentów przebywających w domu, opieka nad osobami po zabiegach szpitalnych — pomaga monitorować ich stan zdrowia — i o ograniczonej samodzielności ze względu na wiek. Polacy, którzy w 2021 roku zdecydowali się na skorzystanie ze zdalnej porady lekarskiej najczęściej jako wybór takiej formy porady wskazywali brak możliwości odbycia wizyty stacjonarnej. Co trzeci pacjent zdecydował się na e-wizytę, bo rodzaj porady nie wymagał bezpośredniego kontaktu z lekarzem lub e-wizyta dotyczyła wystawienia lub przedłużenia recepty. Ważna jest tu też kwestia krótszego czasu oczekiwania na wizytę.

Rozwiązania z zakresu telemedycyny nie byłyby skuteczne, jeśli nie stanowiłyby odpowiedzi na realne potrzeby ludzi. Warto tu podkreślić liczne korzyści wskazywane przez Polaków co do świadczeń z zakresu e-zdrowia. Jedne z najważniejszych to:

  • szybsze wdrożenie leczenia pozwala na uniknięcie długoterminowych powikłań,
  • szybszy dostęp do lekarzy specjalistów,
  • brak konieczności dojazdów — możliwość leczenia w warunkach domowych pomaga, przeciwdziałać wykluczeniu osób pozbawionych dostępu do środków transportu,
  • zwiększenie komfortu i poczucia bezpieczeństwa pacjentów,
  • łatwiejsze otrzymanie e-skierowanie lub e-receptę i to bez wychodzenia z domu,
  • ułatwienie dostępu do dokumentacji medycznej,
  • skrócenie czasu leczenia, dzięki krótszemu oczekiwaniu na wizytę specjalisty,
  • skrócenie czasu reakcji w stanach zagrożenia życia – telemedyczny nadzór nad pacjentem pozwala na niezwłoczne powiadomienie służb ratunkowych,
  • koszt e-wizyt jest również niższy – ten aspekt dotyczy przede wszystkim płatnych konsultacji,
  • telemedycyna jest świetnym rozwiązaniem dla zabieganych i zapracowanych osób z racji łatwości i szybkości korzystania.

Szansa dla agentów ubezpieczeń

Na polskim rynku coraz częściej pojawiają się ubezpieczenia zdrowotne, które świadczą usługi telemedyczne — jest to konsekwencja niepokoju, który zasiała pandemia. Ten bezprecedensowy okres przyspieszył albo wręcz wymusił wprowadzenie rozwiązań, które pozwalają korzystać z dóbr i usług „na odległość”. Klienci takich usług widzą ogromną zaletę możliwości szybkiego przeprowadzenia interwencji medycznej. Ubezpieczenia te są również bardzo wygodnym rozwiązaniem, możliwym do wprowadzenia od zaraz.

W odpowiedzi na zmieniający się rynek i coraz to nowe potrzeby konsumentów, wprowadzamy nową usługę dla agentów obecnych na platformie OTOAgent. Od teraz agenci będą mogli sprzedawać usługę telemedycyny swoim klientom — OTOMedo, bo o niej mowa, idealnie wpisuje się w obecne trendy w opiece zdrowia. W ramach oferty dostępne są 2 pakiety:

  • Basic w cenie 204 zł za rok (obejmuje tylko konsultacje telemedyczne),
  • Standard plus w cenie 372 zł za rok (jest poszerzony o wizyty stacjonarne oraz badania laboratoryjne wliczone w cenę pakietu).

Najważniejszą zaletą pakietów jest ich niska cena — koszt pakietu podstawowego to zaledwie 17 zł miesięcznie! Dzięki czemu mamy pewność, że cena będzie osiągalna dla każdego Twojego klienta. Co jeszcze jest warte Twojej uwagi:

  • Wizyta z lekarzem umawiana jest natychmiastowo. Konkurencja nie gwarantuje takiego rozwiązania.
  • Czas oczekiwania na kontakt z Biurem Obsługi Klienta to zaledwie 30 sekund.
  • Zdalna pomoc medyczna (internista, pediatra) jest świadczona do 2 h od przyjęcia zgłoszenia.
  • Możliwość umawiania się na wizyty w przedziale 8.00-20.00 w każdy dzień roboczy.
  • Dostęp do platformy 24/7.

Jeżeli chodzi o sprzedaż OTOMedo, zadbaliśmy o to, abyś zawsze miał zagwarantowaną prowizję, bez względu na to, w jaki sposób sprzedajesz: zdalnie przez telefon czy osobiście. Proces sprzedaży ubezpieczenia został przez nas maksymalnie uproszczony — składa się z zaledwie 4 kroków:

  1. Wypełnij krótki formularz dla Twojego klienta.
  2. Klient otrzymuje smsa ze zgodami, które musi zatwierdzić.
  3. Otrzymujesz informację o otrzymaniu smsa przez klienta i zatwierdzeniu przez niego zgód — kliknij wyślij, aby przesłać go do telemedycyny.
  4. Klient otrzymuje maila z potwierdzeniem, certyfikatem oraz linkiem do płatności.

I to wszystko. Tylko tyle dzieli Cię od prowizji. Więcej informacji o samym produkcie już wkrótce.

 

Źródła:

*PIU

**Biostat

***ZUS