Strefa wiedzy
System opieki zdrowotnej w naszym kraju opiera się na powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym. Obowiązkowa składka zdrowotna wynosi 9 proc. osiąganych wynagrodzeń. Odprowadzana jest poprzez ZUS do Narodowego Funduszu Zdrowia. Niestety, leczenie w ramach NFZ często mocno odbiega od oczekiwań, dlatego pacjenci coraz częściej decydują się na prywatną opiekę medyczną. A ta cieszy się z roku na rok coraz większym zainteresowaniem: w 2021 roku w Polsce wydano aż 1 mld zł na ubezpieczenie zdrowotne. A trend nadal jest wzrostowy.*
Jak pokazują badania 80 proc**. Polaków skorzystało w 2021 roku z usług telemedycznych. Jeżeli chodzi o profil użytkownika, telemedycyna jest bardzo demokratyczna — korzystają z niej zarówno kobiety, mężczyźni, starsi jak i młodsi.
Według raportu Deloitte „Health Care Outlook 2023”, telemedycyna jest i będzie jednym z najsilniejszych trendów w sektorze zdrowia. Tylko w 2022 roku w Polsce wystawiono ponad 1,4 mld recept.***
Dzięki telemedycynie możliwe jest też długotrwałe leczenie pacjentów przebywających w domu, opieka nad osobami po zabiegach szpitalnych — pomaga monitorować ich stan zdrowia — i o ograniczonej samodzielności ze względu na wiek. Polacy, którzy w 2021 roku zdecydowali się na skorzystanie ze zdalnej porady lekarskiej najczęściej jako wybór takiej formy porady wskazywali brak możliwości odbycia wizyty stacjonarnej. Co trzeci pacjent zdecydował się na e-wizytę, bo rodzaj porady nie wymagał bezpośredniego kontaktu z lekarzem lub e-wizyta dotyczyła wystawienia lub przedłużenia recepty. Ważna jest tu też kwestia krótszego czasu oczekiwania na wizytę.
Rozwiązania z zakresu telemedycyny nie byłyby skuteczne, jeśli nie stanowiłyby odpowiedzi na realne potrzeby ludzi. Warto tu podkreślić liczne korzyści wskazywane przez Polaków co do świadczeń z zakresu e-zdrowia. Jedne z najważniejszych to:
Na polskim rynku coraz częściej pojawiają się ubezpieczenia zdrowotne, które świadczą usługi telemedyczne — jest to konsekwencja niepokoju, który zasiała pandemia. Ten bezprecedensowy okres przyspieszył albo wręcz wymusił wprowadzenie rozwiązań, które pozwalają korzystać z dóbr i usług „na odległość”. Klienci takich usług widzą ogromną zaletę możliwości szybkiego przeprowadzenia interwencji medycznej. Ubezpieczenia te są również bardzo wygodnym rozwiązaniem, możliwym do wprowadzenia od zaraz.
W odpowiedzi na zmieniający się rynek i coraz to nowe potrzeby konsumentów, wprowadzamy nową usługę dla agentów obecnych na platformie OTOAgent. Od teraz agenci będą mogli sprzedawać usługę telemedycyny swoim klientom — OTOMedo, bo o niej mowa, idealnie wpisuje się w obecne trendy w opiece zdrowia. W ramach oferty dostępne są 2 pakiety:
Najważniejszą zaletą pakietów jest ich niska cena — koszt pakietu podstawowego to zaledwie 17 zł miesięcznie! Dzięki czemu mamy pewność, że cena będzie osiągalna dla każdego Twojego klienta. Co jeszcze jest warte Twojej uwagi:
Jeżeli chodzi o sprzedaż OTOMedo, zadbaliśmy o to, abyś zawsze miał zagwarantowaną prowizję, bez względu na to, w jaki sposób sprzedajesz: zdalnie przez telefon czy osobiście. Proces sprzedaży ubezpieczenia został przez nas maksymalnie uproszczony — składa się z zaledwie 4 kroków:
I to wszystko. Tylko tyle dzieli Cię od prowizji. Więcej informacji o samym produkcie już wkrótce.
Źródła:
*PIU
**Biostat
***ZUS